sobota 3. srpna 2013

 








***

Tak.
Výsledek naší týdenní práce.
Podařilo se nám z ničeho vykouzlit něco a za úplně minimální peníze vytvořit dětem myslím pěkný pokoj!
Mám takovou radost!!!
Spokojeně odškrtávám ze seznamu "co se musí stihnout do porodu" :).
Toto byl každopádně úkol největší.

***

Nejdřív bylo třeba pokoj vyklidit od všeho, co se do něj za čtyři roku, co tu bydlíme, "uklízelo".
Pak umýt okno, pověsit záclony a mohli jsme začít.
Tentokrát jsme neměla téměř žádnou vizi.
Věděla jsem, co by se mi líbilo, ale na to nebyly peníze.
Odpýchli jsme se od postelí.
Měli jsme k dispozici dvě staré válendy, na kterých jsme jako děti spávali já a mí sourozenci.
Typický design devadesátých let.
Strhali jsme nevkusné čalounění a jeli do Hornbachu pro barvu.
Dala jsem na muže a jako základ zvítězila šedá.
Já chtěla světlejší, muž tmavší.
Dala jsme na něho podruhé :).
Pak jsme vybrali dvě barvy doplňkové.
Po cestě zpět jsme ve sběrném dvoře zabavili jednu dřevěnou židli, druhou, stejnou, už jsme doma měli.
Následovala nejdelší část: šmirglování, natírání, schnutí, natírání a pořád dokola :).
Pak následovala nejtěžší část: vrtání.
To muž vždycky hlasitě komentuje :).
Jakmile byly smontované postele a na svém místě, přivrtali se poličky a nástěnky (ty donesl muž už jako vyřazené z práce) a já měla konečně volné pole působnosti.
Natiskla a nakreslila si látky a ušila polštáře a podsedáky.
Koupila jsem kousek šedé a růžové samolepicí tapety (černou už jsem doma měla) a vystřihla obrázky.
Některé na zeď, některé za rámečky.
Nad Sářinu postel jsme pověsila pomsky.
Ušila papírové řetězy.
A bylo hotovo.

***

Tak nám pod rukama a s velkou improvizací vznikl tento pokoj.
Bylo to překvapení nejen pro děti, které v pátek přijely, ale i pro nás samotné :).
Jediná věc, v které jsme měli jasno už dlouho, byla, že budou mít děti věšák z břízi.
Při jedné cestě zpět ze srubu jsme v lese jednu uřezali.
Doma pak osekali větve a bylo.

***

Ještě nás čeká samozřejmě spousta dodělávek, ale základ je hotový a to je důležité.
Pod velký a prostorný stůl pod oknem (dala jsme dětem zpět laťovku, co jsme jim ukradla, abych měla kde šít) příjdou místo noh na každou stranu šuplíky.
Na noční stolky chceme sehnat dva velké březové špalky.
Vybereme lampičky.
Na protější starnu okna přijde stará dřevěná skříň, kterou pravděpodobně taky natřeme.
A chtěla bych vytvořit nějaká zajímavý lustr.
Tak uvidíme...

***

38 komentářů:

  1. Krásne a jemnučké ako celý blog!!! Ste šikovný párik, to sa musí uznať. My s manželom už tiež pár týždňou prerábame detskú izbičku ale stále to nieje ono:) a podobné hlasité komentáre si "užívam" pri vŕtaní tiež, už to asi raz tak bude s tými mužmi:)Krásny deň prajem!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Markétko i já mám doma kus uřezané břízy. Krásná dekorace! Pokoj je krásný:) Jste oba moc šikovní:) Mám radost, když ze starého vznikne něco nového... Též jsem si i já natřela Thonetky k pracovnímu stolu a to není všechno...(od postelí, po komody) Tleskám:) Prima léto L.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se Vám to povedlo, krásně jste si zarecyklovali a teď odpočívejte a užívejte stavu HOTOVO...ještě jednou... KRÁSA...inspirativní...VOKOPKA

    OdpovědětVymazat
  4. Jo!!! Tak na to jsem se těšila! A povedlo se na 1 podtrženou!!!! Paráda! A ta bříza...a ty stromečky...a ty samolepky!
    A Ty už koukej odpočívat:)!

    OdpovědětVymazat
  5. Markétko, možná za minimální peníze, ale je v tom vidět opravdu obrovský kus práce!! A nádherné práce. Úžasný pokojík! :) Tleskám!!!
    Krásný víkend - odpočinkový :) J.

    OdpovědětVymazat
  6. Jste šikulky, moc se mi u vás líbí, všechno světloučké, čisté, volné. A teď už nohy nahoru :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Markétko moc krásně jste to dětem vylepšili. A že si s tím ještě nějak pohraješ o tom nepochybuji a moc se těším.
    Věrka

    OdpovědětVymazat
  8. Já vás dlouho čtu a nikdy jsem zatím nekomentovala, ale tohle okomentovat musím, strašně se mi výsledek líbí, jste s manželem neskutečně šikovní. Krásný pokojík v nordic stylu. Děti byly jistě nadšené. Pavla

    OdpovědětVymazat
  9. Opravdu nádhera. Svěží, hravé, jednoduché a se spoustou prostoru pro dětskou fantazii a tvořivost. Tak to má být.

    Úplně nejroztomilejší je ten maličký zajíček pod břízou. Mít ho v pokojíčku já, už má jméno. :-)

    Věřím, že se dětem bude krásně bydlet.

    OdpovědětVymazat
  10. Přiznám se, že by se mi moc líbilo být vaším potomkem :-) Pokoj vypadá úžasně!
    Dětem přeji krásné spolužití v krásném pokojíčku! :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Nádhera. Markétko, Ty jsi vážně borec! Hovotý bytový designer.
    Myslím, že asi taky brzy někde "šlohnu" břízu a špalky a budu tak mít doma konečně kus lesa. Fakt krása, smekám klobouk! K.

    OdpovědětVymazat
  12. Paráda, jak z časopisu o bydlení. Hlavně ta první fotka je prostě dokonalá. bříza působí vtipně, já svůj březový špalek nechala v předchozím bydlení a vidím, že si budu muset pořídit další.

    taky spíme na starých postelí, jen jsme je samodomo přečalounily, ta devadesátá léta se nedala vydržet :-) Konferenční stolek máme od popelnic.

    OdpovědětVymazat
  13. celé super.pro mé oko a cítění lepší jak kupované...ráda k vám chodím " na návštěvu " , je mi u vás dobře..

    OdpovědětVymazat
  14. je to dokonalé, jako vždy....takový pokojíček bych brala i pro sebe. Moc vám fandím! Světové časopisy o bydlení už určitě stojí za dveřmi, aby to u vás mohly nafotit a sepsat!!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Marki zvládli ste to na jedničku. Izbička vyzerá voľná, detičky si ju budú postupne dopĺňať aj sami. Posteľ je parádna, ja som rovnako riešila našu manželskú posteľ - čalúnenie dole a hor sa do natierania. Hlavne , že deti sú spokojné,nádherné si sa vyhrala z vankúšikmi, tapetami a manžel s poličkami. Ste zohratí team. Brezový vešiak ma oslovil už na iných blogoch, ale mi príde trocha nebezpečný. Najmä , keď bábätko začne loziť. &Lenka

    OdpovědětVymazat
  16. Markéto, nevím, jestli Ti s tolika pěknými nápady budou stačit JEN čtyři děti :-) Tleskám další krásné "recyklaci" :-))

    OdpovědětVymazat
  17. Marki, smekám před vámi, moc se vám proměna povedla, s tím byste mohli jít do nějakého pořadu. Paráda, jak jste sehraní, jen tak dál. Věřím, že dětičky byly nadšené! Tak ať se jim tam pěkně bydlí :-)

    OdpovědětVymazat
  18. To je parádní pokoj! Poslední dvě fotky jsou přímo srdeční záležitost. Ať se tam dětem hezky žije!!!

    OdpovědětVymazat
  19. To se vám tak povedlo!! Jak může být někdo tak šikovný a zmála vytvořit takovou nádheru!! Tleskám i manželovi ;-)

    OdpovědětVymazat
  20. Marki, to je teda pecka! Fakt paráda, na šedivou jsme zatížený, strašně se mi to líbí a ty natištěné látky..! Smekám a tiše závidím, že máte hotovo, u nás se to nehejbe, takže se pracuje jen v hlavě :-)... odpočívej!

    OdpovědětVymazat
  21. Paráda!!! Já bych takový pokojíček moooc chtěla :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Nádhera! A obzvlášť věšák mě nadchl! Ať se dětem dobře bydlí!:)

    OdpovědětVymazat
  23. Markétko,
    dokázali jste za málo peněz vykouzlit moc pěkný dětský pokoj !
    Kouzlo není ve věcech, ale v nápadu :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Všetko nádhera to sa musí nechať, ale tak tajne dúfam že tá breza čo ste odrezali už bola zoschnutá, inak by to recyklačné nebolo ani náhodou dosť by to pokazilo ten pozitívny dojem.

    OdpovědětVymazat
  25. Markétko,moc se Vám to povedlo,dýchá to láskou.jiři

    OdpovědětVymazat
  26. Díky všem! Největší odměnou nám samozřejmě je, že děti jsou spokojené a už spřádají plány, co v pokoji ještě nesmí chybět :).

    A pro upřesnění...bříza byla po vichřici i s kořenama vyvrácená.

    OdpovědětVymazat
  27. Jedním slovem dokonalé:-) Z podobné květinové látky jsem teď šila srdíčka co mám na blogu a stromový věšák chystám do ložnice. Na zahradě jsme měli špatný tak 5letý ořech, tak jsem ho uřízla, obrousila, teď ho čeká nátěr a ještě se nějak musí dořešit v čem bude stát...Přeji dětem ať se jim tam líbí:-)

    OdpovědětVymazat
  28. Úžasný pokojíček! Vkusný, stylový, netuctový... Nastěhovala bych se hned a s radostí!:-) P.

    OdpovědětVymazat
  29. Je to nádhera! Moc se vám to povedlo!

    OdpovědětVymazat
  30. To je tak rozkošné, že ani nemám slov!

    OdpovědětVymazat
  31. Tak to je bomba!!! Moc se vám povedl!

    OdpovědětVymazat
  32. I já se musím přidat do řady tleskačů, moc se vám to povedlo! A i když je to celý vizuálně krásný, nejvíc mě baví, z jakých je to vlastně "zdrojů".

    OdpovědětVymazat
  33. market mne na tvych interierech fascinuje ta "prazdnota" v tom nejlepsim slova smyslu. prostor a nezahlcenost a nepreplacanost. strasne rada koukam na vytvory za par penez a pritom tak napadite! krasne barvy! oblackovy polstar "usila maminka" ma muj junior taky .) a brizy taham z prochazek domu tez, vzdycky na jare nekdo v sousedstvi prorezava stromy.. akorat mne doted mrzi, ze jsem nestihla souseda poprosit o spalek, nez ty velke kusy nastipali... snad budes mit s nocnimi stolky vetsi stesti :) at se detem krase bydli!!

    OdpovědětVymazat
  34. To je úplná nádhera, přesně můj styl. Jste vážně šikovní. Je vidět, že i z mála jde udělat hrozně moc. Krása, tleskám.:)Mohu se zeptat z čeho jsou udělané ty bílé koule v rohu nad postelí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou z hedvábného papíru...jde sehnat v papírnictví, jedno balení tuším kolem deseti korun.

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.