úterý 23. října 2012


***

První copánková čepice hotová.
Padne Marečkovi akorát. 
Ještě mi zbylo na jednu, tu si přeje muž :).

***

16 komentářů:

  1. První co ze mě vypadlo, když jsem viděla ikonu o d Tebe "wooow super"...tleskám packama.

    OdpovědětVymazat
  2. Marki,ty jsi tak šikovná,super čepka.Plést umím,ale nevím, jak to udělat, aby to mělo nějaký tvar - jako třeba na čepku, počet ok atd.Můžeš mi napsat,kolik ok jsi dělala Marečkovi?zkusila bych uplést Barunce menší.Díky.Verča z Havířova

    OdpovědětVymazat
  3. Téda Markéto,
    copánky u Vás doslova vedou a koukám, že i mužská část rodiny podlehla ;-)
    Čepice je krásná !:-)
    I já už jsem se nakazila a moc se přimlouvám za podrobný návod! ;-)
    Díky moc!

    OdpovědětVymazat
  4. Ta mu sluší!! Moc se Ti povedla i výběr barvy!

    OdpovědětVymazat
  5. Wau, je perfektná! A tá farba, nádhera.... Vrkôčiky by svedčali aj mojim dievčatám, aj pliesť ich viem, ale dať ich do tvaru čapice to už bude asi zložitejšie..... Krásne vrkôčikové dielka si uplietla Markétka, aj tie predchádzajúce prstotepliče sú skvelé :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásná. Moc. A ta barvička je úžasná, na oživení smutných sychravých podzimních dnů jako dělaná!

    OdpovědětVymazat
  7. Ta je parádní!
    http://justbeyourselfbypetra.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. No, tak to by mě opravdu nenapadlo, že i klukům mohou copánky takhle slušet!!! Opravdu parádní!!! I to ujímání, aby krásně sedla na vršek hlavičky... no, kdo umí, ten umí. Jsi opravdu šikovná, Markétko! J.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásna. Nechala som sa inspirovat a tiez som sa vratila k pleteniu, rozbieham sa pomaly, ale verim, ze aj mne sa coskoro podari upliest nieco, co bude nositelne, velmi sa na to tesim :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Jsem ráda, že se inspirujete a pletete!! :)) Tak to má být :). Ať se výtvory daří. Pro zájemce můj laický návod: pleteno na čtyřech jehlicích (č.4,5) do kruhu-výhoda je ta, že pak není žádný šev, což znamená, že nikde nic netlačí a je to oku lahodnější :) a nemusíte sešívat. Samozřejmě je možno plést klasicky na dvou jehlicích. Já nahazovala devadesát ok. Záleží na tom, jak silnou přízí budete plést. Já pletla ze dvou klubek naráz, aby příze byla silnější a čepice teplejší (taky to pak rychleji přibývá). Copánková vzor pleteninu zúžuje, takže Markovi je čepka opravdu tak akorát, klidně mohla být volnější, dýl by ji unosil. Prvních osm řad pleteno pružným vzorem (dvě hladce dvě obrace) a pak dále vzorem copánkovým (viz odkazy) tak dlouzho, dokud není potřeba začít čepici zúžovat. Komu se neche zúžovat nebo si zatím netroufá, může plést stejně pořád dál a nkonec všechna oka jednoduše stáhnout. Čepka pak bude více nabíraná. Ráda zodpovím další dotazy, pokud bude třeba :)).

    OdpovědětVymazat
  12. Odkazy na copánkové vzory zveřejním v dalším příspěvku, vydržte!

    OdpovědětVymazat
  13. skvělá, a mareček fešák!!! To bude jednou fronta u dveří :)

    Zdraví Evka z Olomouce

    OdpovědětVymazat
  14. Krásná barva i čepička, to bude teploučko:-)

    OdpovědětVymazat
  15. dobrý den, Markéto,
    můžu se zeptat, z jaké příze jste dvojitě pletla, naše galanterie má poměrně omezený sortiment a s pletením začínám, tak bych si trochu usnadnila tápání. Jinak vaše čepice jsou mi velkou inspirací a zkoušení jejich tvorby taky skvělou náplní dlouhých neveselých dní na nemocenské. tak děkuji, Jana.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.